Toimitusehdot

1. Toimitusaika

Varastossa olevien tuotteidemme toimitusaika on yleensä noin 2-5 päivää. Kevät ja alku kesä on kiireistä aikaa aitaustarvikkeiden osalta, jolloin toimitusaika voi ollá pidempi, vaikka tuotetta on varastossa (kiireellisissä tapausksissa kannattaa vamistaa toimitusaika sähköpostitse).

Tilapäisesti loppu olevien toimitusaika on yleensä n. 7-14 päivää. Verkkokaupassa olevien tuotteiden varastotilanne (tuotteiden todellinen saatavuus) vaihtuu usein. Tuotteita voi olla varastossa, vaikka verkkokaupassa saldo on 0.
 
Tilapäisesti loppu olevien  (mm. kyllästetyt tolpat, aitaelemementit), jotka tilataan erikseen tehtaalta, toimitusaika n. 2-12vk. Joitakin tuotteita tilataan vain kausittain, esim. aitaustarvikkeet.

Pääsääntöisesti tilaus toimitetaan kerralla kokonaisuudessa. Tilpaisesti loppu olevien tuotteiden osalta toimitusaika on hitaimman tuotteen mukaan. Mahdolliset jälkitoimitukset toimitetaaan aina halvimmalla tavalla, riippumatta siitä miten päätilaus on toimitettu.
 
**2. Toimitustavat**

Katso sivu toimiskulut

Pitkät lähetykset yli 2,5m, rahtihintaan voi tulla hiab-lisä, eli kuljetusyhtiö veloittaa nosturilla tehdyt purkamiset (hiab-lisä on 90€ sis. alv24%). Hiab-lisän voi välttää, jos vastaanottaja saa järjestettyä purkupaikalle sivusta purkuvälineen (esim etukuormaaja traktori). Pidätämme oikeuden automaattisen rahtihinnan muuttamiseen, näissä tapauksissa.

HUOM! Kaikissa toimitustavoissa on vastaanottajan vastuulla tarkastaa lähetyksen kunto ja tehdä tarvittaessa rahtikirjaan varauma (vahinko huomautus) ennenkuin allekirjoittaa rahtikirjan. Mahdolliset kuljetusvauriot tulee kuvata ennenkuin lähetystä puretaan / lavaa avataan. Ellei näin toimita, kuljetusyhtiöllä ei ole korvausvelvollisuutta vahinko tapauksissa.
 

**Nouto varastostamme:** Kaikki varastossa olevat tuotteet voi noutaa maksutta varastostamme. Osoite Satulamäen kotilammas, Satulamäentie 135, 77600 Suonenjoki

**3. Maksutavat**

Maksu pankkikorteilla Visa, Visa Electron tai MasterCard. Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830

Verkkopankit. Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

** 4. Reklamaatiot/huomatettavat**
Kaikki tilaukseen tai toimitukseen liittyvät reklamaatiot/huomatettavat lähetettävä viiden vrk kuluessa toimituksen vastaanottamisesta sähköpostiin:  kimmo.torronen(at)kotilammas.fi

**5. Tuotepalautukset**
Tuotteilla on palautus oikeus. Tuotteet täytyy olla jälleenmyyntikelpoisia - uudenveroisia. Mikäli tuote/pakkaus on avattu/otettu käyttöön tuote voidaan silti paulauttaa. Tässä tapauksessa tuotteelle määritellään arvonaleneminen, mikä on väh. 60%, ellei tuotetta ei voida myydä uutena. Veloitamme palautuksesta Kotilampaalle aiheutuneet rahti- ja postituskulut. Ole aina ensin yhteydessä asiakaspalveluun.

6. Tuotevastuu.

Farmarinverkkokauppa.fi verkkokauppaa hallinoima Satulamäen kotilammas tai tuotevalmistajat ei vastaa asikkaalle tai kolmannelle osapuolelle aiheutuneita henkilö- tai tavara- tai omaisuusvahingoista tai vällillisistä tai välittömistä kustannuksista, jotka on aiheutuneet tuotteen väärin käytöstä tai käyttötarkoituksen vastaisesta käytöstä. Esimerkki 1. painekyllästettyjä aitatolppia käytetään mukana tulevan turvallisohjeen vastaisesti. Esimerkki 2. Munakennoja käytetään muussa käyttötarkoituksessa kuin niiden käyttötarkoituksen mukaisesti, joka on munien pakkaaminen.


**7. Tilaukset**

Tilaukset tehdään verkkokaupan kautta. Verkkokaupan kautta tehty tilaus menee automaattisesti pakkausjonoon tilausjärjestyksessä ja näin toimitus on nopeaa.

**8. Tilauksen peruminen**
Kotilammas pidättää oikeuden tilauksen perumiseen, jos ei pysty toimittamaan tuotetta ylivoimaisen esteen takia (esim. tuotteet valmistus lopetettu tai tuotteen toimituksesta aiheutuvat kustannukset ovat tavanomaista suuremmat) ja Kotilammas sitoutuu palauttaamaan rahat asiakkaan tilille. Matkahuollosta noutamatta jätetyistä tilauksista veloitamme aina yrityksellemme aiheutuneet kulut (paketin takaisin lähetys).

**9. Hinnasto**
Hinnat ovat voimassa toistaiseksi ja sisältää alv-veron, ellei toisin mainita.

**10. Yhteystiedot ja pankkiyhteys**
Satulamäen Kotilammas
Satulamäentie 135
77600 Suonenjoki
puh. +358408226817 (soittoaika ma-pe klo 10.00-15.00).


Parhaiten saa sähköpostilla kiinni.

sähköposti: kimmo.torronen(at)kotilammas.fi

FI89 1044 3500 1856 57

Tekijänoikeudet:

Kaikki verkkokaupassamme käyttämämme tuotekuvat ovat joko itse ottamia/muokkaamia tai (suurinosa) valmistajiltamme ja tukkureiltamme saamiamme kuvia. Kuvien käyttämiseen on saatu lupa. Kuvien kopiointi ilman lupaa on kielletty (sivuiltamme tai valmistajiemme sivuilta). Samoin myös tuotetekstit olemme tuottaneet valmistajien ja tukkureiden tuote-esitteiden pohjalta, lisäksi olemme myös lisänneet tuoteteksteihin omia huomatuksia, suosituksia ja omia käyttökokemuksiamme tuotteista. Tekstejä ei myöskään saa kopioida ilman lupaa.Tekstejä saa käyttää ainoastaan, jos lähde on mainittu esim linkittämällä. Linkkittäminen sivuiltamme on kaikissa tilanteissa sallittu.

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 25.11.2016 alkaen.

Verkkokauppa

Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron.

1. Toimitusaika

Varastossa olevien tuotteidemme toimitusaika on yleensä noin 2-5 arkipäivää. Kevät ja alku kesä on kiireistä aikaa aitaustarvikkeiden osalta, jolloin toimitusaika voi ollá 1-2vk, vaikka tuotetta on varastossa (kiireellisissä tapausksissa kannattaa vamistaa toimitusaika sähköpostitse).

Tilapäisesti loppu olevien toimitusaika on yleensä n. 7-21 päivää. Verkkokaupassa olevien tuotteiden varastotilanne (tuotteiden todellinen saatavuus) vaihtuu usein. Tuotteita voi olla varastossa, vaikka verkkokaupassa saldo on 0.   Tilapäisesti loppu olevien  (mm. kyllästetyt tolpat, aitaelemementit), jotka tilataan erikseen tehtaalta, toimitusaika n. 2-12vk. Joitakin tuotteita tilataan vain kausittain, esim. aitaustarvikkeet.

Pääsääntöisesti tilaus toimitetaan kerralla kokonaisuudessa. Tilpaisesti loppu olevien tuotteiden osalta toimitusaika on hitaimman tuotteen mukaan. Mahdolliset jälkitoimitukset toimitetaaan aina halvimmalla tavalla, riippumatta siitä miten päätilaus on toimitettu. 

**2. Toimitustavat**

Pitkät lähetykset yli 2,5m, rahtihintaan voi tulla hiab-lisä, eli kuljetusyhtiö veloittaa nosturilla tehdyt purkamiset (hiab-lisä on 90€ sis. alv24%). Hiab-lisän voi välttää, jos vastaanottaja saa järjestettyä purkupaikalle sivusta purkuvälineen (esim etukuormaaja traktori). Pidätämme oikeuden automaattisen rahtihinnan muuttamiseen, näissä tapauksissa.

HUOM! Kaikissa toimitustavoissa on vastaanottajan vastuulla tarkastaa lähetyksen kunto ja tehdä tarvittaessa rahtikirjaan varauma (vahinko huomautus) ennenkuin allekirjoittaa rahtikirjan. Mahdolliset kuljetusvauriot tulee kuvata ennenkuin lähetystä puretaan / lavaa avataan. Ellei näin toimita, kuljetusyhtiöllä ei ole korvausvelvollisuutta vahinko tapauksissa.  

**Nouto varastostamme:** Kaikki varastossa olevat tuotteet voi noutaa maksutta varastostamme. Osoite Satulamäen kotilammas, Satulamäentie 135, 77600 Suonenjoki

Kuljetusvauriot

Mikäli tuotteen tai pakkauksen tai paketin mahdollisista vaurioista on vähäänkään epäilystä, esim. paketti on ruttuinen jne. tulee vastaanottajan ilmoittaa välittömästi reklamaatio kuljetusyritykselle. Reklamaatio tehdään lisäämällä kuljettajalle jäävään ja vastaanottajalle jäävään rahtikirjaan ilmoitus vauriosta. Kuljetusyritys ei korvaa vahinkoa, ellei siitä ole tehty mainintaan rahtikirjaan toimituksen yhteydessä eikä reklamaatioita käsitellä. Lisäksi kuljetusvauroista on ilmoitettava kirjallisesti viimeistään 5 päivän kuluessa 4. Reklamaatiot/huomatettavat -kohdassa mainittuun sähköpostiosoitteeseen.

**3. Maksutavat**

Maksupalvelu Paytrail

Maksu pankkikorteilla Visa, Visa Electron tai MasterCard. Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7 Innova 2 Lutakonaukio 7 40100 Jyväskylä Puhelin: 0207 181830

Verkkopankit. Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.


Mash lasku/ osamaksu

Nimi: Euroloan Consumer Finance Oyj

Kotipaikka: Helsinki

Y-Tunnus: 2159120-­9

Asiakaspalvelu: asiakaspalvelu@euroloan.fiwww.euroloan.fi

Katso lisää https://www.mash.com/fi/ehdot-...

Asiakaspalvelu 0800 94580

24h/7, puhelu on maksuton

Bussiennakko

Matkahuollon toimipisteisiin toimitettavat lähetykset voidaan maksaa bussiennakolla pakettia noudettaessa. Hinta 6,8€/maksu

** 4. Reklamaatiot/huomatettavat**

Kaikki tilaukseen tai toimitukseen liittyvät reklamaatiot/huomatettavat lähetettävä viiden vrk kuluessa toimituksen vastaanottamisesta sähköpostiin:  kimmo.torronen(at)kotilammas.fi

Kuljetusvauriot

Mikäli tuotteen tai pakkauksen tai paketin mahdollisista vaurioista on vähäänkään epäilystä, esim. paketti on ruttuinen jne. tulee vastaanottajan ilmoittaa välittömästi reklamaatio kuljetusyritykselle. Reklamaatio tehdään lisäämällä kuljettajalle jäävään ja vastaanottajalle jäävään rahtikirjaan ilmoitus vauriosta. Kuljetusyritys ei korvaa vahinkoa, ellei siitä ole tehty mainintaan rahtikirjaan toimituksen yhteydessä eikä reklamaatioita käsitellä. Lisäksi kuljetusvauroista on ilmoitettava kirjallisesti viimeistään 5 päivän kuluessa 4. Reklamaatiot/huomatettavat -kohdassa mainittuun sähköpostiosoitteeseen.

**5. Tuotepalautukset**

Tuotteilla on palautus oikeus. Tuotteen palautuksesta tulee aina olla yhteydessä ennen palauttamista. Tuotteet täytyy olla jälleenmyyntikelpoisia - uudenveroisia. Mikäli tuote/pakkaus on avattu/otettu käyttöön tuote voidaan silti paulauttaa. Tässä tapauksessa tuotteelle määritellään arvonaleneminen, mikä on väh. 60%, ellei tuotetta ei voida myydä uutena. Veloitamme palautuksesta Kotilampaalle aiheutuneet rahti- ja postituskulut. Palautustunnus 9518025: Palautustunnus täytyy ilmoittaa matkahuollon vastaanottovirkailjalle.  

**6. Tilaukset**

Tilaukset tehdään pääsääntöisesti verkkokaupan kautta. Verkkokaupan kautta tehty tilaus menee automaattisesti pakkausjonoon tilausjärjestyksessä ja näin toimitus on nopeaa.

**7. Tilauksen peruminen**

Kotilammas pidättää oikeuden tilauksen perumiseen, jos ei pysty toimittamaan tuotetta ylivoimaisen esteen takia (esim. tuotteet valmistus lopetettu tai tuotteen toimituksesta aiheutavat kustannukset ovat tavanomaista suuremmat) ja Kotilammas sitoutuu palauttaamaan rahat asiakkaan tilille. Matkahuollosta noutamatta jätetyistä tilauksista veloitamme aina yrityksellemme aiheutuneet kulut (paketin takaisin lähetys).

**8. Hinnasto**

Hinnat ovat voimassa toistaiseksi ja sisältää alv-veron, ellei toisin mainita.

**9. Yhteystiedot ja pankkiyhteys**

Satulamäen Kotilammas

Kimmo Törrönen

Satulamäentie 135 77600 Suonenjoki

puh. +358408226817 (soittoaika ma-pe klo 10.00-16.00).

Parhaiten saa sähköpostilla kiinni.

sähköposti: etunimi.sukunimi(at)kotilammas.fi

FI89 1044 3500 1856 57

Lunastamaton paketti

Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset.